Pada minggu yang lalu, aku telah mempelajari satu lagi Microsof Office iaitu Microsoft Word. Kami diminta untuk menyediakan satu broucher yang berkaitan dengan bidang kami; Pendidikan Islam. Selama ini aku memang tidak pernah membuat broucher apalagi menggunakan Word kerana selama ini aku beranggapan hanya Microsoft Publisher sahaja yang boleh aku gunakan untuk membuat broucher.

Pada kali aku akan berkongsi dengan anda semua bagaimana mahu membuat broucher menggunakan Word.

Langkah 1: klik page layout, kemudian klik pada custom margin.


Langkah 2:Klik pada Landscape supaya kedudukan kertas menjadi melintang,

Langkah 3: Setelah itu, klik columns untuk membahagikan kepada tiga bahagian

Langkah 4: Anda sudah boleh memulakan proses membuat broucher. Akhirnya anda akan mampu tersenyum kerana anda juga mampu menghasilkan broucher anda sendiri.